poniedziałek, 29 lipca 2013

Wzgórza Toskanii

Poza tym, że jestem na wczasach w Toskanii, czytam sobie w podobnej tematyce:


Co prawda wiejski, idylliczny świat opisany w książce nie dane nam było, jak na razie, odkryć, ale znalazłem zdanie, które dość dobrze oddaje moje myśli:

Wiem, że czterdziestoletni mężczyzna (w moim przypadku czterdziestokilkuletni) powinien zdawać sobie sprawę z istnienia w życiu pewnych etapów, pogodzić się z tym, że młodość przeminęła i koniec końców przeminie też jego życie. Mimo to stanięcie twarzą w twarz z człowiekiem, który, dosłownie i w przenośni, przybije kiedyś gwóźdź do mojej trumny, było jeszcze ponad moje siły. Potrzebowałem więcej czasu, by stawić czoło rzeczy nieuchronnej: że pewnego dnia, nie tak wcale odległego, może nie jutro, ale z pewnością prędzej niż później, nadejdzie chwila, w której skończy się moje życie wypełnione codziennie innymi cudami ...

Ponieważ mieszkamy w klasztorze, a rano nie mam problemu ze wstawaniem, prawie codziennie uczestniczę we włoskiej mszy. Język nie jest problemem. Nie rozumiem szczegółów, ale zawsze się dosłucham kontekstu. Gdy kilka dni temu była Ewangelia o Marii Magdalenie, która spotkawszy Zmartwychwstałego, najpierw Go nie poznała, w momencie, gdy melodyjnym włoskim głosem kapłan odczytał słowa Jezusa: "Marija!!!" to, aż ciarki przeszły mi po plecach. 

Mam nadzieję, że gdy zakończy się moje życie wypełnione codziennie innymi cudami, Zmartwychwstały i mnie zawoła po imieniu: "Andrzeju!" i wtedy Go poznam.

Pozdrawiam

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Etykiety

zdjęcia (2555) wiara (1072) podróże (894) polityka (690) Pismo Św. (675) po ślonsku (440) rodzina (400) Śląsk (389) historia (371) Kościół (344) zabytki (313) humor (294) Halemba (261) człowiek (233) książka (203) praca (203) święci (187) muzyka (184) gospodarka (169) sprawy społeczne (169) Ruda Śląska (138) Grupa Poniedziałek (111) ogród (106) filozofia (104) Jan Paweł II (103) Covid19 (89) miłosierdzie (82) muzeum (76) środowisko (76) dziennikarstwo (73) sport (73) film (66) wojna (55) biurokracja (54) Papież Franciszek (53) Szafarz (43) dom (38) varia (36) św. Jacek (31) teatr (29) makro (7)