wtorek, 28 maja 2013

Zespół synodalny

Co prawda nie byłem w ostatnią niedzielę w naszym parafialnym kościele z racji Piekar, lecz przeczytałem w internecie w ogłoszeniach parafialnych, że mamy w poniedziałek po wieczornej Mszy Św. spotkać się z Proboszczem.

Po powrocie z pracy szybko więc zjadłem obiad - fast food (?) i pojechałem do kościoła. Całe szczęście udało mi się zdążyć na Eucharystię. Po niej spotkaliśmy się w grupie kilkunastu osób z Farorzem.

Dowiedzieliśmy się, że zgodnie z zarządzeniami z diecezji, obecnie tworzymy parafialny zespół synodalny. Wspominałem kilka miesięcy temu, że ma u nas miejsce Synod Kościoła katowickiego.


Trochę Proboszcz poopowiadał o Synodzie, ale też o bieżących sprawach parafii. Była też okazja do podyskutowania o kilku kwestiach związanych z życiem halembskiego Kościoła. Siedziałem w ostatnim rzędzie, dość oszczędnie zabierałem głos, ale mimo miejscami dość ożywionej wymiany zdań, w duchu dziękowałem Bogu, że my ciągle mamy takie właśnie problemy, jakie poruszaliśmy. To oznacza, że nasz lokalny parafialny Kościół żyje.

Na koniec dostaliśmy od Proboszcza pytania, na które trzeba odpowiedzieć w ramach prac synodalnych. I tu zaczynają się schody. Bo jak odpowiedzieć w kilku słowach już na pierwsze z nich:

Czym jest dla Was Kościół?

Pozdrawiam

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Etykiety

zdjęcia (2576) wiara (1080) podróże (909) polityka (691) Pismo Św. (676) po ślonsku (440) rodzina (401) Śląsk (389) historia (376) Kościół (345) zabytki (321) humor (294) Halemba (263) człowiek (238) książka (208) praca (203) święci (192) muzyka (187) sprawy społeczne (170) gospodarka (169) Ruda Śląska (139) Grupa Poniedziałek (111) ogród (106) filozofia (105) Jan Paweł II (103) Covid19 (89) miłosierdzie (83) muzeum (83) środowisko (77) dziennikarstwo (73) sport (73) film (66) wojna (56) biurokracja (54) Papież Franciszek (53) Szafarz (43) dom (39) varia (36) teatr (31) św. Jacek (31) makro (7)