niedziela, 26 maja 2013

Piekary 2013

Podobnie, jak rok temu i wiele razy wcześniej, dziś też byłem w Piekarach. Byłem tam ja i około 100 tys. facetów ze Śląska i nie tylko, choć głównie ze Śląska. Tak już mamy, to jest w naszej tradycji, że w ostatnią niedzielę maja pielgrzymujemy pieszo, na rowerach lub autem (jak ja) do Matki Boskiej Piekarskiej. Dziś być może w szczególny sposób uświadamialiśmy sobie, że Maryja jest naszą Matką - w Dzień Matki.



Podobnie też, jak rok temu, przeżywałem dzisiejszą uroczystość w charakterze Szafarza. Wraz z innymi Szafarzami, Diakonami i Księżmi wykomunikowaliśmy dziesiątki tysięcy mężczyzn na kalwaryjskim wzgórzu. Oby Bóg każdemu z tych ludzi, którzy przyjęli Jego Syna w Eucharystii udzielił obfitych darów Ducha Świętego - wszak dziś też Uroczystość Trójcy Przenajświętszej.

Tak się złożyło, że dziś całą Mszę Świętą stałem w szpalerze Szafarzy i Diakonów bezpośrednio w pierwszym rzędzie przed ołtarzem. Nie mogłem więc nawet na chwilę gdzieś usiąść i nogi oraz kręgosłup dawały znaki, że istnieją.

Z drugiej strony mogłem z bliska obserwować wszystko co działo się w okolicach ołtarza. Zaraz obok siedzieli oficjele z Panem Prezydentem na czele oraz Panem Buzkiem (byłym premierem oraz byłym przewodniczącym parlamentu europejskiego). Był wojewoda, szef Solidarności, prezydenci miast i wielu innych. Zostawiając politykę obok, dobrze z nimi wszystkimi: i wielkimi tego świata, ale też z każdym najzwyczajniejszym człowiekiem, który przybył do Piekar, po prostu wspólnie się pomodlić.

Dziękuję Bogu za słowa naszego arcybiskupa Skworca, ale też za kazanie Prymasa Czech, który przypomniał o historycznych i kulturowych powiązaniach Śląska z Czechami oraz podziękował Polsce za obalenie komunizmu w bloku państw socjalistycznych. Wyraził też wdzięczność za 200 księży z Polski, w tym wielu ze Śląska, którzy po odzyskaniu niepodległości wsparli duszpasterstwo w Czechach.

Choć dzisiejszy dzień kosztował mnie sporo wysiłku, cieszę się, że mogłem tam być.

Pozdrawiam

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Etykiety

zdjęcia (2577) wiara (1080) podróże (910) polityka (691) Pismo Św. (676) po ślonsku (440) rodzina (401) Śląsk (389) historia (376) Kościół (345) zabytki (322) humor (294) Halemba (263) człowiek (238) książka (208) praca (203) święci (192) muzyka (188) sprawy społeczne (170) gospodarka (169) Ruda Śląska (139) Grupa Poniedziałek (111) ogród (106) filozofia (105) Jan Paweł II (103) Covid19 (89) muzeum (84) miłosierdzie (83) środowisko (77) dziennikarstwo (73) sport (73) film (66) wojna (56) biurokracja (54) Papież Franciszek (53) Szafarz (43) dom (39) varia (36) teatr (32) św. Jacek (31) makro (7)