środa, 1 maja 2013

Niech się święci 1 Maja

Z dzisiejszą datą kojarzą się co najmniej 3 wydarzenia.

Święto Pracy

Właściwie nigdy na pochody pierwszomajowe nie chodziłem. W podstawówce może kiedyś byłem, ale nie pamiętam. Rodzice i tak byli podpadnięci u władz, bo trzymali się blisko Kościoła, więc nie było presji, że trzeba iść, bo kłopoty w pracy, czy coś takiego. W liceum też nie chodziłem mimo drobnej obawy, czy nie będzie problemów z maturą. Studia zacząłem już w wolnej Polsce, więc problem sam się rozwiązał.

Za to w zeszłym roku w tym dniu odwiedziłem Muzeum PRL-u. Świętować komunistyczne święto mogę co najwyżej w muzeum, bo cały ten ustrój nadaje się jedynie do muzeum.



Włączenie w struktury Unii Europejskiej

W 2004 roku Polska przystąpiła do Unii Europejskiej. Muszę powiedzieć, że 9 lat temu bardzo się z tego faktu cieszyłem. Nigdy nie miałem wątpliwości, że Polska (a przede wszystkim nasz Śląsk) należy do Europy i do zachodniego kręgu kulturowego. To co narzucono nam po wojnie ze wschodu, było obce i nie nasze. Wtedy 9 lat temu nawet moi synowie zaangażowali się w uczczenie akcesji do UE.
















Dziś wiele spraw w Unii Europejskiej mi się nie podoba, ale jest też z tego wiele dobrego i trzeba to sobie cenić. Nie wyobrażam sobie Polski poza Unią.

Beatyfikacja Jana Pawła II

Dobrze, że od dwóch lat oficjalnie mamy takiego orędownika w niebie. Nie byłem na samej beatyfikacji, którą śledziłem w telewizji. Miałem jednak szczęście jeszcze w tym samym miesiącu, pod koniec maja 2011 modlić się u grobu błogosławionego.


Janie Pawle II módl za Polską, za Europą i za całym światem (bo mam wrażenie, że bez ingerencji z góry, wiele spraw coraz bardziej stawiamy na głowie).

Pozdrawiam

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Etykiety

zdjęcia (2571) wiara (1078) podróże (904) polityka (691) Pismo Św. (675) po ślonsku (440) rodzina (401) Śląsk (389) historia (375) Kościół (345) zabytki (319) humor (294) Halemba (263) człowiek (236) książka (205) praca (203) święci (191) muzyka (187) sprawy społeczne (170) gospodarka (169) Ruda Śląska (139) Grupa Poniedziałek (111) ogród (106) filozofia (105) Jan Paweł II (103) Covid19 (89) miłosierdzie (83) muzeum (81) środowisko (76) dziennikarstwo (73) sport (73) film (66) wojna (56) biurokracja (54) Papież Franciszek (53) Szafarz (43) dom (39) varia (36) teatr (31) św. Jacek (31) makro (7)