wtorek, 7 maja 2013

Do Bujakowa bliżej

Wczoraj żona wróciła z pracy z rewelacyjną wiadomością: otworzyli przejazd z Wygody w stronę Bujakowa.

Dla niewtajemniczonych dodam, że dawno temu, chyba latem zeszłego roku, zamknięto w naszym rejonie drogę wojewódzką nr 925, gdyż była konieczność przebudowy niewielkiego mostku, właściwie przepustu pod drogą. Gdyby cała cywilizaja europejska rozwijała sie w tempie tejże inwestycji, to dziś żylibyśmy w pięknych czasach Średniowiecza.

Tak czy inaczej, dziś rano jadąc na nadzory do Cieszyna, pierwszy raz mogłem skorzystać z tejże drogi. Mostek zrobiony, choć jadąc od Halemby miałem wrażenie, że droga jest źle wyprofilowana i w pewnym momencie jedzie się jakby do przepaści (nie widać dalszego ciągu drogi). Może to tylko moja inżynierska nadwrażliwość, ale wcześniej w tym miejscu było kilka śmiertelnych wypadków, więc po przebudowie miejsce powinno być bezpieczniejsze. Oby tak było!

Po drodze mogłem się na chwilę zatrzymać przed kościołem w Bujakowie. O miejscu tym już wcześniej pisałem na blogu, a ostatnio powtórzyłem ten tekst w gazetce parafialnej.

Akurat trwała Msza Św., więc figurka Matki Boskiej była odsłonięta. Mogłem więc kolejny raz zachwycić się jej pięknem i chwilę się pomodlić.


Jak człowiek rano choć na chwilę przyklęknie, to dzień jakoś lepiej się układa.

Potwierdzają się i u mnie słowa Psalmu 127:

Jeżeli domu Pan nie zbuduje, *
na próżno się trudzą, którzy go wznoszą.
Jeżeli miasta Pan nie strzeże, *
daremnie czuwają straże.

Pozdrawiam

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Etykiety

zdjęcia (2577) wiara (1080) podróże (910) polityka (691) Pismo Św. (676) po ślonsku (440) rodzina (401) Śląsk (389) historia (376) Kościół (345) zabytki (322) humor (294) Halemba (263) człowiek (238) książka (208) praca (203) święci (192) muzyka (188) sprawy społeczne (170) gospodarka (169) Ruda Śląska (139) Grupa Poniedziałek (111) ogród (106) filozofia (105) Jan Paweł II (103) Covid19 (89) muzeum (84) miłosierdzie (83) środowisko (77) dziennikarstwo (73) sport (73) film (66) wojna (56) biurokracja (54) Papież Franciszek (53) Szafarz (43) dom (39) varia (36) teatr (32) św. Jacek (31) makro (7)