wtorek, 18 sierpnia 2015

U ks. Popiełuszki bez zmian

Z racji wyjazdów służbowych, znów znalazłem się we Włocławku. Podobnie, jak w zeszłym miesiącu KLIK postanowiłem odwiedzić Muzeum bł. ks. Popiełuszki.

Zerknąwszy na zdjęcie w poprzednim wpisie, już wiedziałem, że w poniedziałki i czwartki jest nieczynne. Wybrałem się więc dzisiaj - we wtorek.

Muzeum - jak zwykle - nieczynne

Czemu mnie to nie dziwi? Oczywiście na stronie internetowej muzeum nie ma żadnej wzmianki o tym drobnym detalu. :(

Jedyne co mogłem więc zrobić, to chwilę uklęknąć w kaplicy i przespacerować się tamą na Wiśle.

Tama na Wiśle we Włocławku

Muszę powiedzieć, że ta potężna budowla hydrotechniczna robi wrażenie. Z jednej strony jest bardzo wysoko (w sensie daleko do wody), a z drugiej strony ogrom - prawie morze.


Wisła po stronie spiętrzenia
Na drugim brzegu doszedłem do miejsca, gdzie postawiono krzyż upamiętniający męczeńską śmierć ks. Jerzego. Niestety i tu podejść się nie da, bo jest to teren budowy.

Teren budowy nad Wisłą

Mój aparat jednak sporo potrafi.

Krzyż bł. ks. Popiełuszki z Katedrą Włocławską w tle

Do tablicy która wskazuje miejsce, gdzie oprawcy wrzucili ks. Popiełuszkę do Wisły też nie dało się podejść.

Miejsce męczeńskiej śmierci 19 X 1984

Błogosławiony ks. Jerzy Popiełuszko 
- módl się za nami, 
byśmy zawsze potrafili zło zwyciężać dobrem!




Pozdrawiam z Włocławka



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Etykiety

zdjęcia (2577) wiara (1080) podróże (910) polityka (691) Pismo Św. (676) po ślonsku (440) rodzina (401) Śląsk (389) historia (376) Kościół (345) zabytki (322) humor (294) Halemba (263) człowiek (238) książka (208) praca (203) święci (192) muzyka (188) sprawy społeczne (170) gospodarka (169) Ruda Śląska (139) Grupa Poniedziałek (111) ogród (106) filozofia (105) Jan Paweł II (103) Covid19 (89) muzeum (84) miłosierdzie (83) środowisko (77) dziennikarstwo (73) sport (73) film (66) wojna (56) biurokracja (54) Papież Franciszek (53) Szafarz (43) dom (39) varia (36) teatr (32) św. Jacek (31) makro (7)