piątek, 18 listopada 2022

Impuls 2022 - refleksje osobiste

Ponieważ zeszłoroczne Forum świeckich w Kościele IMPULS wydało mi się bardzo ciekawe KLIK, w tym roku też uczestniczę w spotkaniu na Jasnej Górze. 

Na Jasnej Górze 


Gdyby dzisiaj usłyszane treści potraktować dość wybiórczo i niesystematycznie wyglądałyby one następująco:

Bardzo ciekawy był wykład ks. Tomáša Halíka na temat "popołudnia chrześcijaństwa".

Ks. Prof. Tomáš Halík

Ma sporo racji, gdy twierdzi, że Kościół w dotychczasowej postaci się kończy. 

A przecież jest to Kościół, który znam, do którego jestem przyzwyczajony, który kocham (nawet gdy czasem ta miłość jest bolesna).

Sporo nowych treści usłyszałem w prelekcji Państwa Gajdów.

Monika i Marcin Gajdowie

Mogłem jednak po ich wysłuchaniu dojść do wniosku w 30. roku mojego małżeństwa, że nie tak u nas to wszystko wygląda, jak mogłoby wyglądać, gdybyśmy wcześniej po prostu znali te światy, o których opowiadali. Bo faktycznie pokazywali nowe horyzonty.

Na koniec swoje świadectwo przedstawił p. Krzysztof Demczuk.

Krzysztof Demczuk

Tu też wnioski do których dochodzę nie napawają mnie optymizmem. Mam w sobie tyle nieprzepracowanych deficytów, że życia mi braknie, by jakiś psychoterapeuta zdołał mnie poskładać.


Nie wchodząc w jeszcze inne poruszane dziś zagadnienia mogę podsumować, że na każdym poziomie: wspólnoty Kościoła, mojego małżeństwa oraz mojej osobowości uświadamiam sobie kompletną klapę, klęskę i katastrofę.


Czy takie spojrzenie może dać impuls?

Myślę, że tak. Dopiero, gdy człowiek zaczyna zdawać sobie sprawę, jak wali się świat na którym dotychczas budował, dostrzega, jak bardzo potrzebuje Jezusa i Jego zbawienia.



Pozdrowienia z Jasnej Góry 






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Etykiety

zdjęcia (2586) wiara (1083) podróże (914) polityka (693) Pismo Św. (677) po ślonsku (442) rodzina (402) Śląsk (394) historia (380) Kościół (346) zabytki (325) humor (294) Halemba (264) człowiek (239) książka (209) praca (203) święci (193) muzyka (189) gospodarka (170) sprawy społeczne (170) Ruda Śląska (139) Grupa Poniedziałek (111) ogród (107) Jan Paweł II (105) filozofia (105) Covid19 (89) muzeum (85) miłosierdzie (83) środowisko (77) sport (74) dziennikarstwo (73) film (66) wojna (56) biurokracja (54) Papież Franciszek (53) Szafarz (43) dom (39) varia (36) teatr (32) św. Jacek (31) makro (7)