sobota, 19 czerwca 2021

Boga modlitwą nie przekonasz

Chodzi mi przez cały tydzień po głowie fragment z Ewangelii, gdy Jezus powiedział:

Na modlitwie nie bądźcie gadatliwi, jak poganie.

Ile w naszej, w mojej modlitwie ciągle jeszcze jest pogaństwa. Bożka trzeba było przekupić jakąś ofiarą, przypomnieć mu o moich sprawach natarczywą modlitwą, zwrócić uwagę na siebie tańcem, muzyką, krzykiem lub głośnym zawodzeniem.

Czy w moim chrześcijaństwie nie jestem ciągle pół-poganinem? Ofiaruję Bogu siebie, swoje życie, nawet cierpienia, bo liczę, że w zamian otrzymam to, co mi potrzebne. Modlę się prosząc za bliskich, o zdrowie, powodzenie w pracy i w dziesiątkach innych intencji, by przekonać Boga, by udzielił mi swoich darów. Gdy coś jest nie tak, zwiększam ilość modlitw z ufnością, że Bóg wysłucha.

A przecież mój Bóg nie jest ślepym, głuchym i niemym bożkiem.


On mnie wymyślił, obdarzył życiem i wszystkim, co mi potrzebne do zbawienia zupełnie za darmo. Nic nie jestem w stanie Mu dać w zamian. To On jest Dawcą, nie ja.

Jak gorąco bym się nie modlił, On wie czego mi potrzeba zanim jeszcze o tym pomyślę. On kocha mnie bardziej niż ja sam siebie. On kocha o niebo bardziej niż ja, każdego z tych, za którymi proszę.

Kościół - miejsce modlitwy


Jeśli myślę, że swoją modlitwą zmienię zamysł Boga, to jestem głupcem. Jeśli wydaje mi się, że moja modlitwa przekona Boga i On dzięki niej zmieni zdanie i sprawi coś, czego by nie zrobił bez mojej modlitwy, to zachowuję się jak poganin.

Więc jak? Czy w takim razie modlitwa ma jakikolwiek sens?

Ma i to wielki. Po warunkiem, że będę pamiętał, że modlitwa nie zmienia Boga, a zmienia mnie.



Pozdrawiam




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Etykiety

zdjęcia (2585) wiara (1083) podróże (913) polityka (693) Pismo Św. (677) po ślonsku (442) rodzina (402) Śląsk (393) historia (380) Kościół (346) zabytki (324) humor (294) Halemba (264) człowiek (239) książka (209) praca (203) święci (193) muzyka (189) gospodarka (170) sprawy społeczne (170) Ruda Śląska (139) Grupa Poniedziałek (111) ogród (107) Jan Paweł II (105) filozofia (105) Covid19 (89) muzeum (85) miłosierdzie (83) środowisko (77) sport (74) dziennikarstwo (73) film (66) wojna (56) biurokracja (54) Papież Franciszek (53) Szafarz (43) dom (39) varia (36) teatr (32) św. Jacek (31) makro (7)