sobota, 20 października 2018

Telemann w Pszczynie

O tym, że w Pałacu w Pszczynie będzie koncert Extempore wiedziałem z internetów od dłuższego czasu. Powiedziałem więc żonie, by z obiadem na mnie nie czekała, bo po pracy pojadę się ukulturalniać.

Rano coś mnie tknęło, bo wcześniej o tym jakoś nie pomyślałem. No i faktycznie okazało się, że impreza (jakżeby inaczej) jest biletowana i wszystkie miejsca są już dawno wyprzedane. No to pech.

W desperacji napisałem do Pani Ani - klawesynistki i dzięki jej uprzejmości jednak udało mi się bilet na dostawkę uzyskać. Wielkie dzięki!


Zamek w Pszczynie nawet w szaroburej jesiennej oprawie ma swój niepowtarzalny urok.

Zamek w Pszczynie

Muzyków przed koncertem spotkałem na Rynku, więc była okazja osobiście podziękować za możliwość uczestniczenia w imprezie. Życzyłem też połamania smyczka, oderwania gryfu, podpalenia klawesynu czy czego się tam przed koncertem życzy.

O 18.00 przepiękna sala lustrzana wypełniła się po brzegi.

Sala lustrzana

Koncert odbywał się w ramach Festiwalu, który trwa tu już od 40 lat pod nazwą Wieczory u Telemanna. Georg Philipp Telemann - wybitny barokowy kompozytor swego czasu był tu w Pszczynie u hrabiów Promnitz kapelmistrzem.

Extempore dali świetny popis swojego kunsztu muzycznego. Mogliśmy się w tym pięknym miejscu przenieść w czasy baroku.

Trio Extempore

W ramach Fantazji nie tylko instrumentalnych (bo tak nazywał się koncert), mieliśmy okazję dodatkowo podziwiać Balet Cracovia Danza, który we wspaniałych i zmienianych co chwila strojach, tańczył w stylu prezentowanej muzyki - było więc bardzo elegancko.

Balet Cracovia Danza

Widownia gorąco oklaskiwała muzyków i tancerzy.

Brawo!

Jednocześnie wczorajsze wydarzenie było okazją do zaprezentowania zupełnie nowej płyty Extempore. Oczywiście zakupiłem.

Płyta

 Na dodatek dostałem bardzo sympatyczną dedykację.

Dedykacja


Wielkie dzięki !!!



Pozdrawiam





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Etykiety

zdjęcia (2569) wiara (1078) podróże (902) polityka (691) Pismo Św. (675) po ślonsku (440) rodzina (401) Śląsk (389) historia (374) Kościół (345) zabytki (318) humor (294) Halemba (263) człowiek (235) książka (203) praca (203) święci (191) muzyka (187) sprawy społeczne (170) gospodarka (169) Ruda Śląska (139) Grupa Poniedziałek (111) ogród (106) filozofia (105) Jan Paweł II (103) Covid19 (89) miłosierdzie (83) muzeum (80) środowisko (76) dziennikarstwo (73) sport (73) film (66) wojna (55) biurokracja (54) Papież Franciszek (53) Szafarz (43) dom (39) varia (36) teatr (31) św. Jacek (31) makro (7)