sobota, 19 sierpnia 2017

25 lat za kierownicą

Mam srebrny jubileusz w kierowaniu samochodami 🚗

25 lat za kierownicą

Uzyskanie Prawa Jazdy już zawsze będzie mi się kojarzyło z największym w Polsce pożarem w Kuźni Raciborskiej KLIK
Miałem kilkutygodniową przerwę w kursie, bo mojego instruktora też odwołano do gaszenia.

Ani rodzice, ani tym bardziej ja, wtedy w 1992 roku nie mieliśmy samochodu. Pierwszego, używanego "Malucha" kupiłem w roku 1995.

Jednak wcześniej przeżyłem największy stres za kierownicą.

Któregoś dnia w pracy w naszym biurze w Katowicach, mój ówczesny szef zadał mi pytanie:
- Masz Prawo Jazdy?
- Mam
- To tu są kluczyki do Poloneza z wypożyczalni. Zawieź Luc'a na oczyszczalnię ścieków do Zawiercia

Luc był Belgiem, a ja po pierwsze słabo znałem angielski, a po drugie nie jeździłem autem. Miałem Prawo Jazdy, bo zdałem egzamin jakiś rok wcześniej i kilka tygodni temu kolega dał mi się przejechać swoim Polonezem, bym zupełnie nie zapomniał o co chodzi.

Trzeba tu jeszcze dodać, że nie było wtedy GPS-ów, a ja drogi znałem tylko z okna autobusów.

Jakim cudem dojechaliśmy do Zawiercia - nie wiem. Luc chyba był tak samo spocony, jak ja. Jakim cudem wróciliśmy z powrotem - nie wiem. Trwało trochę dłużej, bo ileś tam razy pomyliłem drogi, ale się udało.


Jedyny wypadek, który nam się zdarzył przez te 25 lat, to w roku 2005 gość się zagapił i wjechał nam w tył Matiza. Całe szczęście obyło się bez większych obrażeń. Trochę pobolało i przeszło. A autem zajął się blacharz.


No i po setkach tysięcy przejechanych kilometrów (a może przekroczyłem nawet milion) najtrudniejszą drogę przebyłem w ubiegłym miesiącu na Krecie w Grecji KLIK



Niech kolejne lata i kilometry przebiegają bezpiecznie.



Pozdrawiam



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Etykiety

zdjęcia (2577) wiara (1080) podróże (910) polityka (691) Pismo Św. (676) po ślonsku (440) rodzina (401) Śląsk (389) historia (376) Kościół (345) zabytki (322) humor (294) Halemba (263) człowiek (238) książka (208) praca (203) święci (192) muzyka (188) sprawy społeczne (170) gospodarka (169) Ruda Śląska (139) Grupa Poniedziałek (111) ogród (106) filozofia (105) Jan Paweł II (103) Covid19 (89) muzeum (84) miłosierdzie (83) środowisko (77) dziennikarstwo (73) sport (73) film (66) wojna (56) biurokracja (54) Papież Franciszek (53) Szafarz (43) dom (39) varia (36) teatr (32) św. Jacek (31) makro (7)