wtorek, 4 listopada 2014

Odpowiadając Pani Prezydent

Wczoraj na stronie Urzędu Miasta pojawił się artykuł pod tytułem:


Na facebooku został on anonsowany hasłem: Kolejny rudzki pomysł na oszczędności :)

Pozwoliłem sobie na następujący komentarz:

Ile jeszcze tych pomysłów będziemy musieli wytrzymać przez najbliższe 2 tygodnie. Szkoda, że ich nie było przez ostatnie 4 lata. :(

Pani Prezydent była uprzejma odpowiedzieć mi w następujących słowach:

16 stermomodernizowanych placówek oświatowych , 12 budynków przygotowanych do zarządzania energia ,kolejne przygotowane do termomodernizaci z WFOS, DPS senior, budynek SM, ograniczenie kosztów ogrzewania budynków rudzkich basenów, termomodernizowane budynki zarządzane przez MPGM, programy niskiej emisji ..itd to faktycznie zadania zrealizowane w ciagu dwóch tygodni ,podziwiam Pana wyobraźnie lub brak wiedzy albo tez brak dobrej woli

Pewnie powinienem się do powyższego odnieść.


Szanowna Pani Prezydent,

Za każdą "stermomodernizowaną" placówkę oświatową mogę tylko Władze Miasta pochwalić i cieszyć się razem z Panią.

Co oznacza 12 budynków przygotowanych do zarządzania energią - nie mam pojęcia (być może brak mi wyobraźni lub wiedzy, bo o brak dobrej woli siebie nie podejrzewam).

Kolejnym przygotowanym inwestycjom mogę życzyć, by się powiodły.

Budynki zarządzane przez MPGM są - o ile mi wiadomo - termomodernizowane za pieniądze właścicieli mieszkań, ale mogę się mylić. Być może i Miasto wydało wysokie kwoty na mieszkania, których pozostało właścicielem.

Najbardziej jednak zainteresował mnie "program niskiej emisji". Nie wiem, jak on wyglądał w skali miasta. Wiem natomiast, że na osiedlu, gdzie mieszkam na Halembie, w ostatnich latach kilku właścicieli zamieniło ekologiczne systemy ogrzewania na kotły węglowe - bo jest taniej. I w tej chwili zwykły obrazek w okolicy wygląda tak:

27.10.2014
Biorąc powyższe pod uwagę, zastanawiam się, czy to tylko moje subiektywne wrażenie, że postrzeganie Miasta przez jego Władze jest dość odległe od tego, co można obserwować z perspektywy zwykłego mieszkańca?

Może dlatego "tanią ciepłą wodę" potraktowałem takim, a nie innym komentarzem.


Pozdrawiam

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Etykiety

zdjęcia (2555) wiara (1072) podróże (894) polityka (690) Pismo Św. (675) po ślonsku (440) rodzina (400) Śląsk (389) historia (371) Kościół (344) zabytki (313) humor (294) Halemba (261) człowiek (233) książka (203) praca (203) święci (187) muzyka (184) gospodarka (169) sprawy społeczne (169) Ruda Śląska (138) Grupa Poniedziałek (111) ogród (106) filozofia (104) Jan Paweł II (103) Covid19 (89) miłosierdzie (82) muzeum (76) środowisko (76) dziennikarstwo (73) sport (73) film (66) wojna (55) biurokracja (54) Papież Franciszek (53) Szafarz (43) dom (38) varia (36) św. Jacek (31) teatr (29) makro (7)