niedziela, 9 listopada 2014

Kogo wyrzucić z Kościoła?

Kogo dziś, jak 2 tys. lat temu, Jezus wyrzuciłby ze świątyni?

Bazylika Laterańska - Katedra Biskupa Rzymu


Może tych wszystkich letnich, którzy powtarzają "Jestem katolikiem, ale ..."?

Może rozwadniających doktrynę, próbujących za wszelką cenę pogodzić wszystkich i wszystkich jakoś w Kościele zmieścić? 

A może wręcz przeciwnie, dziś Jezus wyrzuciłby tych z kato-prawicy, którzy ciągle szukają wrogów, są okropnie prześladowani w swoim mniemaniu i zawsze wiedzą lepiej?

Może wyrzuciłby kandydatów do bierzmowania, którzy nabożeństwami w ogóle nie są zainteresowani, a jedyne na czym im zależy, to kolejny podpis w dzienniczku?

A może wyrzuciłby ich katechetów i biskupów, którzy wpadli na pomysł ewangelizacji przez odfajkowywanie?

Raczej może Jezus wyrzuciłby z Kościoła tych, którzy Papieża, biskupów w ogóle, czy tylko nasz Episkopat mają czelność krytykować?


Nie wiem. Nie mam pojęcia kogo dziś Jezus wyrzuciłby z Kościoła.


Jedyne czego się boję, to tych słów:

Jeżeli ktoś zniszczy świątynię Boga, tego zniszczy Bóg.

Bo wiem, że zniszczyć świątynię Boga, którą jestem, mogę tylko ja sam - przez moje grzechy.


Wyrzuć Jezu ze mnie wszystko to, co sprawia, że robię "z domu Twego Ojca targowisko".


Pozdrawiam

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Etykiety

zdjęcia (2577) wiara (1080) podróże (910) polityka (691) Pismo Św. (676) po ślonsku (440) rodzina (401) Śląsk (389) historia (376) Kościół (345) zabytki (322) humor (294) Halemba (263) człowiek (238) książka (208) praca (203) święci (192) muzyka (188) sprawy społeczne (170) gospodarka (169) Ruda Śląska (139) Grupa Poniedziałek (111) ogród (106) filozofia (105) Jan Paweł II (103) Covid19 (89) muzeum (84) miłosierdzie (83) środowisko (77) dziennikarstwo (73) sport (73) film (66) wojna (56) biurokracja (54) Papież Franciszek (53) Szafarz (43) dom (39) varia (36) teatr (32) św. Jacek (31) makro (7)