niedziela, 21 września 2014

Wszystko absolutnie dobre

Bóg jest dobry!

Niby taki slogan, który znam jeszcze z lekcji religii. Oczywistość. Nie ma innej opcji. 

Jednak patrząc na to, co dzieje się wokół, czasem człowiek zaczyna wątpić. Nie, może to za duże słowo. Przecież wiadomo, że Bóg jest dobry.

To co złe, nie pochodzi od Boga: wojny, głód, zadawany ból. Czasem człowiek woła do Boga, gdzie jesteś, gdy dzieją się okrutne rzeczy? A przecież to nie Boga nie było, tylko człowiek się od niego oddala i wstrzyna wojny, zabija, nie dzieli się dobrami, rani innych swoim egoizmem.

Czasem jednak są i takie sytuacje, gdzie człowiek absolutnie nic nie zawinił (przynajmniej poza grzechem pierworodnym), czy wtedy Bóg zsyła zło? Katastrofy naturalne, trzęsienia ziemi, powodzie, ale i w skali mikro: choroby, niepełnosprawne dzieci, przedwczesna śmierć. 

A może Bóg jest dobry, ale się specjalnie nami nie zajmuje. Sprawił, że wszystko działa zgodnie z prawami fizyki i po prostu wielkie katastrofy i małe tragedie się zdarzają.

Uknuliśmy sobie nawet takie stwierdzenie "dopust Boży". Trochę to tak brzmi, jakby ten niby dobry Bóg czasem przymykał oko na zło, żeby się trochę nami pobawić, zobaczyć, sprawdzić, doświadczyć ...


Trzeba jednak w głowie sobie te kwestie dobrze poukładać.

Bóg jest dobry! Absolutnie dobry! Z jego ręki wychodzi samo dobro i kocha mnie do szaleństwa. Mnie i każdego z nas ukochał tak bardzo, że posłał Swojego Syna, by nas zbawił przez śmierć i zmartwychwstanie.

Katedra we Włocławku


W każdej chwili mojego życia (czy tego doświadczam, czy nie, czy zdaję sobie z tego sprawę, czy nie) jest ze mną i obdarza mnie samym dobrem i tylko dobrem. ON nie potrafi inaczej.


Więc dlaczego czasem wydaje mi się, że tak nie jest?

Bo jestem głupi. Bo Boża mądrość, to coś zupełnie innego niż mój "mały rozumek". Pięknie i dobitnie przemawia dziś Bóg w słowach Księgi Izajasza:

Bo myśli moje nie są myślami waszymi 
ani wasze drogi moimi drogami, mówi Pan. 
Bo jak niebiosa górują nad ziemią, 
tak drogi moje nad waszymi drogami 
i myśli moje nad myślami waszymi.

Bóg jest dobry! Amen!


Pozdrawiam

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Etykiety

zdjęcia (2571) wiara (1078) podróże (904) polityka (691) Pismo Św. (675) po ślonsku (440) rodzina (401) Śląsk (389) historia (375) Kościół (345) zabytki (319) humor (294) Halemba (263) człowiek (236) książka (205) praca (203) święci (191) muzyka (187) sprawy społeczne (170) gospodarka (169) Ruda Śląska (139) Grupa Poniedziałek (111) ogród (106) filozofia (105) Jan Paweł II (103) Covid19 (89) miłosierdzie (83) muzeum (81) środowisko (76) dziennikarstwo (73) sport (73) film (66) wojna (56) biurokracja (54) Papież Franciszek (53) Szafarz (43) dom (39) varia (36) teatr (31) św. Jacek (31) makro (7)