czwartek, 11 września 2014

Wstyd przed ks. Popiełuszką

Dzisiejsze popołudnie spędziłem w sprawach zawodowych we Włocławku.

Ponieważ pomiędzy dwoma popołudniowymi spotkaniami miałem trochę czasu, pomimo nie najlepszej pogody, wybrałem się do Sanktuarium bł. ks. Jerzego Popiełuszki. Jeszcze w maju wspominałem o nim podczas wcześniejszej wizyty w tym mieście.

Faktycznie o okolicach tamy na Wiśle znajduje się kościół poświęcony ks. Jerzemu.


Pewnie dlatego, że budynek nie jest jeszcze skończony, ani z zewnątrz, ani ze środka nie prezentuje się zbyt elegancko.


Póki co jedynym ciekawszym ozdobnikiem jest witraż.


Spacerując tamą - mostem na drugi brzeg Wisły, w końcu dostrzegłem krzyż - pomnik poświęcony Błogosławionemu, który w tym miejscu zginął, zamordowany przez funkcjonariuszy PRL-u w roku 1984.


Wracając do Sanktuarium muszę stwierdzić, że inwestycja nie tylko jest niedokończona, ale wygląda tak, jakby kilka lat temu została przerwana - pewnie z przyczyn finansowych. Mam jednak takie wrażenie z pobieżnej obserwacji, że po prostu nie ma tu solidnego gospodarza. Poza brakiem pieniędzy widać wiele bałaganiarstwa, niechlujstwa, zaniedbań - ogólnie mówiąc dziadostwo.


Muszę powiedzieć, że jest mi bardzo wstyd, że tutejsi gospodarze: diecezja, parafia, ale także środowiska, którym ks. Jerzy Popiełuszko był i jest bliski (w tym oczywiście NSZZ Solidarność) nie potrafią zawalczyć o godne upamiętnienie swojego Patrona. Wielki wstyd!

Pozdrawiam

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Etykiety

zdjęcia (2577) wiara (1080) podróże (910) polityka (691) Pismo Św. (676) po ślonsku (440) rodzina (401) Śląsk (389) historia (376) Kościół (345) zabytki (322) humor (294) Halemba (263) człowiek (238) książka (208) praca (203) święci (192) muzyka (188) sprawy społeczne (170) gospodarka (169) Ruda Śląska (139) Grupa Poniedziałek (111) ogród (106) filozofia (105) Jan Paweł II (103) Covid19 (89) muzeum (84) miłosierdzie (83) środowisko (77) dziennikarstwo (73) sport (73) film (66) wojna (56) biurokracja (54) Papież Franciszek (53) Szafarz (43) dom (39) varia (36) teatr (32) św. Jacek (31) makro (7)