sobota, 20 września 2014

Oczami Jezusa

Kilka miesięcy temu, gdy ostatni raz przed śmiercią odwiedziłem mojego kolegę - Szafarza KLIK, wraz z żoną pożyczyli mi książkę "Oczami Jezusa".


Napisał ją Carver Alan Ames, jako wynik jego mistycznych objawień, które - jak twierdzi - miały miejsce w latach 1996 - 1997.

Szczerze mówiąc bardzo sceptycznie podchodzę do tego typu "nowinek". Pewnie sam bym raczej po tę pozycję nie sięgnął. Jednak z tej racji, że otrzymałem ją od człowieka będącego na łożu śmierci, czułem się w jakiś sposób zobowiązany, by ją przeczytać.


Książka na prawie 600 stronach pokazuje wędrówkę Jezusa z Apostołami do Jerozolimy przed Jego śmiercią i zmartwychwstaniem. Jak w tytule, jest to codzienne opisywanie zdarzeń oczami Jezusa - tu On jest Narratorem. Poza sytuacjami, Jezus przedstawia również Swoje myśli o Apostołach, ludziach, których spotyka i uzdrawia oraz o ludzkości, do której został posłany.

Na okładce można znaleźć zdanie: "Polecam tę książkę każdemu, kto chce poznać Jezusa bardziej osobiście i lepiej Go naśladować". Tak, ja chcę.

Jednak podczas czytania miałem szereg wątpliwości. Książka wydała mi się takim trochę baśniowym, a przynajmniej apokryficznym opisem. Niektóre fragmenty były - jak dla mnie - zbyt cukierkowate. W innych miejscach moje wyobrażenie o Jezusie lub moja wrażliwość duchowa były dość odległe od czytanych rozdziałów.

Nie wiem, pewnie coś tam dobrego (mam taką nadzieję) we mnie z tej książki zostanie, jednak dziś na kolana mnie nie powaliła.


Kolejny raz przekonuję się że jedyna książka, która powala mnie na kolana i którą czytam bez najmniejszych wątpliwości, że jest Słowem Bożym jest

BIBLIA


Pozdrawiam


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Etykiety

zdjęcia (2555) wiara (1072) podróże (894) polityka (690) Pismo Św. (675) po ślonsku (440) rodzina (400) Śląsk (389) historia (371) Kościół (344) zabytki (313) humor (294) Halemba (261) człowiek (233) książka (203) praca (203) święci (187) muzyka (184) gospodarka (169) sprawy społeczne (169) Ruda Śląska (138) Grupa Poniedziałek (111) ogród (106) filozofia (104) Jan Paweł II (103) Covid19 (89) miłosierdzie (82) muzeum (76) środowisko (76) dziennikarstwo (73) sport (73) film (66) wojna (55) biurokracja (54) Papież Franciszek (53) Szafarz (43) dom (38) varia (36) św. Jacek (31) teatr (29) makro (7)