czwartek, 22 września 2022

Tamara Łempicka

Tak mi się dzisiaj zdarzyło, że pierwsza uroczysta część sympozjum, w którym uczestniczę, miała miejsce w auli AGH i skończyła się wcześniej niż planowano.

Zerknąłem więc na plan Krakowa i stwierdziłem, że do Muzeum Narodowego mam raptem kilka minut pieszo. 

Nawet bilet od ręki i bez kolejki udało się kupić.

Wystawa Tamary Łempickiej

Gdy wszedłem do środka, w pierwszym momencie myślałem, że zamiast obrazów są prezentowane jakieś podświetlone z tyłu witrażyki. 

Kolory na czarnym tle

Musiałem podejść blisko obrazu i niemal dotknąć go palcem, by się przekonać, że faktycznie jest to obraz, który został niesamowicie precyzyjnie wyeksponowany prostokątnym snopem światła.

Niesamowita ekspozycja

Każdy obraz miał w sobie to coś, co nie pozwalało oderwać od niego oczu.

Jednak "Matka Przełożona" mnie po prostu zachwyciła.

Matka Przełożona

I choć w poniższej wypowiedzi o zakonnicach Łempicka nie wspomniała, to nie wiem, czy nie jest to kwintesencja jej twórczości:


Można czuć te same wibracje, oglądając jej obrazy? Ja w każdym razie jestem zauroczony.


Autobus, który miał nas odwieźć do hotelu na dalszą część konferencji, odjechał beze mnie. Ale warto było.

Poszedłem na tramwaj (wygooglałem, jak wrócić samemu) i gdy chciałem w aplikacji skasować bilet, dowiedziałem się, że dziś Dzień bez samochodu i komunikacja miejska jest darmowa.

W "6"

Spokojnie zdążyłem na dalszą część sympozjum.



Pozdrowienia z Krakowa 




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Etykiety

zdjęcia (2585) wiara (1083) podróże (913) polityka (693) Pismo Św. (677) po ślonsku (442) rodzina (402) Śląsk (393) historia (380) Kościół (346) zabytki (324) humor (294) Halemba (264) człowiek (239) książka (209) praca (203) święci (193) muzyka (189) gospodarka (170) sprawy społeczne (170) Ruda Śląska (139) Grupa Poniedziałek (111) ogród (107) Jan Paweł II (105) filozofia (105) Covid19 (89) muzeum (85) miłosierdzie (83) środowisko (77) sport (74) dziennikarstwo (73) film (66) wojna (56) biurokracja (54) Papież Franciszek (53) Szafarz (43) dom (39) varia (36) teatr (32) św. Jacek (31) makro (7)