sobota, 27 listopada 2021

The Chosen - zachwyca

Pisałem 2 tygodnie temu, że zwabiony Magdalą 😉, zacząłem oglądać serial The Chosen

Szczerze mówiąc, bywam często dość sceptyczny do różnych wielkich (albo głośno reklamowanych) chrześcijańskich współczesnych produkcji. Niestety, w wielu przypadkach, za wielkimi słowami kryje się kiepski film, amatorskie wykonanie i jedynie dobre chęci, które nie przekładają się na efekt końcowy.

A tu wielka pozytywna niespodzianka!

Zobaczyłem już cały pierwszy sezon i wczorajszego wieczoru pierwszy odcinek sezonu drugiego.

Jezus - The Chosen

Zgodność z Ewangelią jest - moim zdaniem - całkowita. A to dla mnie podstawowa wartość w takim przypadku. To co film opowiada w tle i wokół tego, co zostawili nam Ewangeliści, jest intrygujące, ciekawe i rzucające nowe światło na znane mi przecież perykopy. Postacie samego Jezusa, ale też Apostołów, Jego Matki, Marii Magdaleny, Nikodema i innych są tak wyraziste, tak rzeczowo i z psychologicznym rysem przedstawione, że po prostu nie mogę wyjść z podziwu.

Tak, wiem. Być może bibliści, historycy, kulturoznawcy potrafiliby się do różnych kwestii przyczepić. Mnie jednak nic w tej świeżej interpretacji nie przeszkadza.


We wczorajszym odcinku nie sposób było się nie wzruszyć, gdy Jezus najpierw wysłuchał, a potem przytulił do siebie załamanego swoimi winami i kalectwem Samarytanina Melecha. Natomiast ostatnia scena w której przeplatały się słowa Jezusa czytającego w synagodze fragment Księgi Rodzaju ze słowami Prologu Ewangelii wg Świętego Jana to był prawdziwy majstersztyk. Na poziomie wiary, to była sfilmowana mistyka. Niesamowite!


Jestem zachwycony! 




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Etykiety

zdjęcia (2580) wiara (1082) podróże (911) polityka (692) Pismo Św. (677) po ślonsku (441) rodzina (402) Śląsk (390) historia (377) Kościół (346) zabytki (322) humor (294) Halemba (263) człowiek (239) książka (208) praca (203) święci (193) muzyka (188) sprawy społeczne (170) gospodarka (169) Ruda Śląska (139) Grupa Poniedziałek (111) ogród (107) filozofia (105) Jan Paweł II (104) Covid19 (89) muzeum (84) miłosierdzie (83) środowisko (77) dziennikarstwo (73) sport (73) film (66) wojna (56) biurokracja (54) Papież Franciszek (53) Szafarz (43) dom (39) varia (36) teatr (32) św. Jacek (31) makro (7)