poniedziałek, 23 września 2013

Jestem byłym przestępcą

Kilka dni temu usłyszałem o sprawie Pana Michała Rusinka (tego od Wisławy Szymborskiej), którego okradziono w restauracji. Ponieważ lokal był wyposażony w monitoring, a nieudolna policja nie potrafiła złodzieja złapać, p. Rusinek opublikował w internecie film z kamery pokazujący osoby, które przywłaszczyły sobie jego pieniądze.

I się zaczęło: sam słyszałem, jak jakiś mądry prawnik tłumaczył telewidzom, że w świetle obowiązującego prawa nie można bez zgody zainteresowanego publikować publicznie jego wizerunku. Potem dopowiedział jeszcze policjant, że w ten sposób okradziony pokrzyżował organom daleko posunięte śledztwo, które z pewnością lokalnych Sherlock'ów już prawie doprowadziło do złoczyńców (czy coś w tym guście). Na koniec Pan Rusinek przyznał się do winy, że nie dysponuje pisemną zgodą złodziei na publikowanie ich twarzy w internecie.

Można się na powyższą sytuacją zdenerwować, można nią zgorszyć albo można się z niej uśmiać.

Mnie natomiast zjeżył się włos na głowie, a po plecach przeszły ciarki. Przecież ja też opublikowałem na swoim blogu setki zdjęć, a na nich tysiące osób. Od nikogo nie mam pisemnej zgody na taki proceder.

Nie jestem tylko pewien, czy zakaz publikacji dotyczy wszystkich ludzi czy tylko przestępców. A zresztą skąd mogę wiedzieć, czy wśród osób, które sfotografowałem nie ma jakichś złodziei, zboczeńców albo innych rzezimieszków.

Jak to dobrze, ze zepsuł mi się aparat. Dzięki temu jestem byłym przestępcą z szansą na resocjalizację, mam nadzieję.

Dziś wpis bez żadnego zdjęcia.

Pozdrawiam

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Etykiety

zdjęcia (2577) wiara (1080) podróże (910) polityka (691) Pismo Św. (676) po ślonsku (440) rodzina (401) Śląsk (389) historia (376) Kościół (345) zabytki (322) humor (294) Halemba (263) człowiek (238) książka (208) praca (203) święci (192) muzyka (188) sprawy społeczne (170) gospodarka (169) Ruda Śląska (139) Grupa Poniedziałek (111) ogród (106) filozofia (105) Jan Paweł II (103) Covid19 (89) muzeum (84) miłosierdzie (83) środowisko (77) dziennikarstwo (73) sport (73) film (66) wojna (56) biurokracja (54) Papież Franciszek (53) Szafarz (43) dom (39) varia (36) teatr (32) św. Jacek (31) makro (7)