niedziela, 8 września 2013

Ewengelia hejterów

Mój starszy syn po powrocie z porannej Mszy Św. stwierdził, że dziś jest Ewangelia hejterów:

Jeśli kto przychodzi do Mnie, a nie ma w nienawiści swego ojca i matki, żony i dzieci, braci i sióstr, nadto i siebie samego, nie może być moim uczniem.

 Trudne to słowa. Można by oczywiście tłumaczyć, co Pan Jezus miał na myśli albo ten fragment przemilczeć. Nie dalej, jak w ostatni piątek przeczytałem w książce Szymona Hołowni taki fragment: 

"... Bóg dając nam Ewangelię, nie dołączył do niej markera pozwalającego podkreślać wygodne dla nas fragmenty".

Każdy niech więc sam przetrawi sobie ten fragment Ewangelii.


Mnie natomiast fascynuje jeszcze kolejny akapit:

Bo któż z was, chcąc zbudować wieżę, nie usiądzie wpierw, a nie oblicza wydatków, czy ma na wykończenie? Inaczej gdyby założył fundament, a nie zdołałby wykończyć, wszyscy patrząc na to zaczęliby drwić z niego: »Ten człowiek zaczął budować, a nie zdołał wykończyć«.

Jako osoba wychowana w czasach realnego socjalizmu, kiedyś nie do końca rozumiałem o co chodzi. Po czasach Gierka zostało nam przecież wokół mnóstwo rozpoczętych, a nie zakończonych inwestycji, które potem niszczały przez całe lata (niektóre do dziś). I nikt z tego jakoś nie drwił.

Gdy wybudowałem własny dom, zrozumiałem.


Nie ma wiary, w wersji light. Nasza religia jest dla twardzieli, dla prawdziwych mężczyzn i dzielnych kobiet:

Kto nie nosi swego krzyża, a idzie za Mną, ten nie może być moim uczniem.


Dobrej niedzieli życzę!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Etykiety

zdjęcia (2577) wiara (1080) podróże (910) polityka (691) Pismo Św. (676) po ślonsku (440) rodzina (401) Śląsk (389) historia (376) Kościół (345) zabytki (322) humor (294) Halemba (263) człowiek (238) książka (208) praca (203) święci (192) muzyka (188) sprawy społeczne (170) gospodarka (169) Ruda Śląska (139) Grupa Poniedziałek (111) ogród (106) filozofia (105) Jan Paweł II (103) Covid19 (89) muzeum (84) miłosierdzie (83) środowisko (77) dziennikarstwo (73) sport (73) film (66) wojna (56) biurokracja (54) Papież Franciszek (53) Szafarz (43) dom (39) varia (36) teatr (32) św. Jacek (31) makro (7)