wtorek, 9 sierpnia 2022

Najpiękniejszy widok z gór

W drugim dniu urlopu wybrałem się w góry.

Pojechałem do Wisły, dalej na Kubalonkę, gdzie skręciłem w lewo. Chciałem dojechać do Stecówki, ale zatrzymał mnie zakaz ruchu. Zostawiłem więc samochód na parkingu i poszedłem dalej pieszo czerwonym szlakiem.

Czerwonym szlakiem w górę

Do Stecówki doszedłem po 3,5 km.


Nowy odbudowany po pożarze kościół


Po krótkiej modlitwie poszedłem dalej. Gdy doszedłem do schroniska na Przysłopie, powitano mnie tam z radością.

Witaj.  Cieszymy się, że dotarłeś. Też się cieszę

Po zjedzeniu tradycyjnej zupy pomidorowej i odpoczynku, chciałoby się iść dalej na Baranią Górę.

Na Baranią jeszcze godzinka

Miałem jednak już w nogach prawie 8 km, a przecież trzeba jeszcze wrócić do auta. A nie mam już 20 lat (30, 40 też już nie mam, nawet 50 skończyłem jeszcze przed pandemią). Postanowiłem więc zachować się jak te panny rozsądne z dzisiejszej Ewangelii i obrać kierunek powrotny. Najpierw jednak, trochę nad schroniskiem, trzeba się było napatrzeć na górskie widoki.

Panorama gór

Powrotną drogę wybrałem jednak nieco okrężną, wzdłuż Czarnej Wisełki.

Niesamowite, że z tego urokliwego potoku powstanie Królowa Polskich Rzek 

Jak się już zrobiło lekko patriotycznie, to poszedłem za ciosem i przymaszerowałem do Zameczku Prezydenckiego.

Nogi już mi właziły tam, skąd mi wychodzą, ale całe szczęście Pan Prezydent podjął mnie dobrą kawą i ciastkiem na tarasie Zamku Dolnego, z przepięknym widokiem.

Odpoczynek u Pana Prezydenta

Nigdy wcześniej nie byłem w tym miejscu. Chciałem zwiedzić właściwą rezydencję, ale niestety uprzejmy żołnierz nie wpuścił mnie do środka. Podobno jest to możliwe, ale trzeba wcześniej umówić się na wycieczkę z przewodnikiem. Pozostało jedynie zdjęcie z daleka, zza okalającego ogrodzenia.

Pałacyk Prezydencki

Co było robić, musiałem pójść dalej w stronę pozostawionego samochodu. Po zrobieniu ponad 17 km w ponad 26 tys. krokach, najpiękniejszy widok z gór jest taki:

Moje auto

Zmęczony, ale szczęśliwy wróciłem do domu.


Pozdrawiam




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Etykiety

zdjęcia (2586) wiara (1083) podróże (914) polityka (693) Pismo Św. (677) po ślonsku (442) rodzina (402) Śląsk (394) historia (380) Kościół (346) zabytki (325) humor (294) Halemba (264) człowiek (239) książka (209) praca (203) święci (193) muzyka (189) gospodarka (170) sprawy społeczne (170) Ruda Śląska (139) Grupa Poniedziałek (111) ogród (107) Jan Paweł II (105) filozofia (105) Covid19 (89) muzeum (85) miłosierdzie (83) środowisko (77) sport (74) dziennikarstwo (73) film (66) wojna (56) biurokracja (54) Papież Franciszek (53) Szafarz (43) dom (39) varia (36) teatr (32) św. Jacek (31) makro (7)