czwartek, 5 grudnia 2019

Adwentowa porażka

Jak wszyscy (a przynajmniej ci zainteresowani) wiedzą, zaczął się Adwent.

Po ostatniej adoracji Grupy Poniedziałek, nasz ksiądz zaproponował, by zaopatrzyć się w woreczki z adwentowymi postanowieniami. Każdego ranka losuje się zadanie, by je w ciągu dnia uskutecznić.

Postanowienia adwentowe

Miałem nadzieję, że dla mnie nie wystarczy 😀, ale jednak, chyba przedostatni pakiecik, zabrałem do domu.

I się zaczęło...


Zaraz pierwszą karteczkę wylosowałem z propozycją, by coś ugotować dla najbliższych. To był początek katastrofy, bo ja nawet wodę na herbatę przypalam. W wersji light mógłbym zaprosić żonę do restauracji. I nawet z pewną nieśmiałością to zrobiłem w momencie, gdy... Ela wracała od dentysty i nie mogła nic jeść. Porażka.

Na drugi dzień rano o temacie zapomniałem, a gdy wieczorem wróciłem po pracy do domu, kolejny los zachęcał mnie, by kupić świąteczną kartkę, wypisać i posłać do kogoś. Nie, nie miałem już ani siły, ani możliwości. Nawet poczta już była zamknięta. Porażka.

Wczoraj trafiłem na propozycję zrobienia 3 dobrych uczynków. Jeden pomysł przyszedł mi od razu do głowy: spaliła się żarówka w łazience i trzeba ją wymienić. Ok, pojadę wieczorem do sklepu i to załatwię. Wcześniej niestety miałem umówioną, tym razem ja, wizytę u dentysty i gdy byłem w gabinecie, zadzwoniła moja mama z prośbą, by zreperować rodzicom kran w łazience. Super - będę mógł się wykazać. Po zejściu z fotela, poszedłem do rodziców i po drobnych perypetiach udało mi się przynajmniej ten jeden dobry uczynek wykonać. To mnie zachęciło, by ok. 20.00 pojechać jeszcze po te żarówki. Niestety w Euro-RTV-AGD takiego cudu techniki nie było, podobnie zresztą jak w Jysku. Porażka.

Dziś mam za zadanie wybrać się na pielgrzymkę do sanktuarium. Przesunę jednak ten punkt na styczeń - bilety już są kupione. Póki co, porażka.




Ładnie mi się ten Adwent zaczął. Nie o to jednak chodzi, by się spinać i frustrować swoimi porażkami. Najważniejsze, że się nie zrażam i staram się Adwent przeżywać w radosnym oczekiwaniu.




Pozdrawiam




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Etykiety

zdjęcia (2583) wiara (1082) podróże (911) polityka (693) Pismo Św. (677) po ślonsku (441) rodzina (402) Śląsk (391) historia (378) Kościół (346) zabytki (322) humor (294) Halemba (264) człowiek (239) książka (208) praca (203) święci (193) muzyka (189) gospodarka (170) sprawy społeczne (170) Ruda Śląska (139) Grupa Poniedziałek (111) ogród (107) Jan Paweł II (105) filozofia (105) Covid19 (89) muzeum (84) miłosierdzie (83) środowisko (77) sport (74) dziennikarstwo (73) film (66) wojna (56) biurokracja (54) Papież Franciszek (53) Szafarz (43) dom (39) varia (36) teatr (32) św. Jacek (31) makro (7)