poniedziałek, 9 września 2024

Kolejny na plebanii

Nie, nie będę udawał, że mnie to nie dotyka.

Kolejny martwy człowiek znaleziony na plebanii po jakiejś całonocnej homoseksualnej imprezie, na prochach, w pokoju wikarego.

Normalnie po ludzku jestem wściekły. Tak, wśród księży też są zboczeńcy, mordercy, złodzieje, kłamcy i zwykłe szumowiny. I nie ma co się oszukiwać, kilka takich odkrytych przypadków na przestrzeni ostatnich lat, to nie jest tylko margines. To jest plaga, która dotyka polski Kościół. 

Co z tym zrobić? Nie wiem.

Jak to wpływa na moją wiarę? No, z pewnością jej nie umacnia.

Z drugiej strony, nie rujnuje też mojej wiary. Kolejny idiota nie jest w stanie, mam nadzieję, zachwiać mojej wiary w Boga, ale uwaga, też mojej wiary w Kościół. Kościół jest mi dla mojej wiary potrzebny. Sprawowane w nim sakramenty, z Eucharystią na czele, ale i wspólnota ludzi wierzących, z którymi razem wiarę wyznaję.

Co się zdecydowanie we mnie zmienia? Mam coraz większy wstręt do tego, gdy duchowni chcą mnie pouczać w sprawach moralności. Uczcie mnie wiary. Pokazujcie, jak pomimo naszych grzechów, Jezus nas z nich wyzwala. To jest dla mnie wartościowe. 

Biskupi? Kolejne Listy Pasterskie? Stanowiska Rady takiej to a takiej Konferencji Episkopatu Polski? Polityka? "W trosce o dobro..."
- to dla mnie mowa trawa. Często niewiele to ma wspólnego z chrześcijaństwem.


Katedra w Płocku  - w tej diecezji miał miejsce ostatni tragiczny przypadek




Przykro mi
















Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Etykiety

zdjęcia (2685) wiara (1105) podróże (947) polityka (705) Pismo Św. (692) po ślonsku (447) rodzina (413) Śląsk (408) historia (389) Kościół (361) zabytki (343) humor (299) Halemba (281) człowiek (245) książka (216) praca (208) święci (207) muzyka (200) gospodarka (175) sprawy społeczne (174) Ruda Śląska (147) Grupa Poniedziałek (111) ogród (110) Jan Paweł II (105) filozofia (105) muzeum (97) miłosierdzie (90) Covid19 (89) środowisko (85) sport (82) dziennikarstwo (76) film (66) wojna (58) biurokracja (56) Papież Franciszek (55) Szafarz (45) dom (41) varia (37) teatr (33) św. Jacek (33) makro (7)