środa, 18 września 2024

Szabrownicy

Wczoraj wspominałem, że serce rośnie, gdy obserwuje się, jak ludzie angażują się w akcje pomocowe dla powodzian.

Niestety jest też mroczne oblicze naszego społeczeństwa. Osobiście bardzo mi przykro, że szabrownikami gdzieś tam w tle ludzkich tragedii okazali się mieszkańcy naszego miasta - Rudy Śląskiej.

W emocjach powiedziałem, że takich należałoby rozstrzelać. Kolega mnie poprawił, że w tym przypadku raczej trzeba by obcinać ręce.



Chcę jednak zwrócić uwagę też na inny rodzaj "szabrownictwa". Budowanie kapitału politycznego na tej tragedii, wskazywanie winnych, oczywiście u tych drugich, kłamanie w żywe oczy, by zohydzić rządzących lub pokazywanie jakoby moja partia przeznaczała pomoc powodzianom, gdy w rzeczywistości robi to polski rząd z pieniędzy podatników i wiele innych podobnych - jest podłe.

Skorzystajmy z okazji, która nas jednoczy. Podkreślajmy fakty, które pokazują ciągłość inwestycji przeciwpowodziowych niezależnie od tego, kto akurat rządził. Zbiornik Racibórz, który w tej chwili ratuje Opole, Wrocław i dziesiątki innych miejscowości jest tu dobrym przykładem. Pomagajmy razem, niezależnie od zapatrywań politycznych. Spróbujmy choć na tych kilka dni wznieść się ponad podziały. 

Może zdarzy nam się taki cud, jeśli się trochę postaramy:



Moja i Twoja nadzieja

Uczyni realnym krok w chmurach

Moja i Twoja nadzieja

Pozwoli uczynić dziś cuda


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Etykiety

zdjęcia (2685) wiara (1105) podróże (947) polityka (705) Pismo Św. (692) po ślonsku (447) rodzina (413) Śląsk (408) historia (389) Kościół (361) zabytki (343) humor (299) Halemba (281) człowiek (245) książka (216) praca (208) święci (207) muzyka (200) gospodarka (175) sprawy społeczne (174) Ruda Śląska (147) Grupa Poniedziałek (111) ogród (110) Jan Paweł II (105) filozofia (105) muzeum (97) miłosierdzie (90) Covid19 (89) środowisko (85) sport (82) dziennikarstwo (76) film (66) wojna (58) biurokracja (56) Papież Franciszek (55) Szafarz (45) dom (41) varia (37) teatr (33) św. Jacek (33) makro (7)