wtorek, 1 kwietnia 2014

Startuję na Radnego

Długo się nad tym zastanawiałem.

Dotychczas polityką się nie zajmowałem.  Szczerze mówiąc w dalszym ciągu nie mam zamiaru bawić się w politykę jako taką. Jednak, jak pewnie widać między innymi z niniejszego bloga, sprawy społeczne są mi bliskie.

Z racji moich doświadczeń zawodowych, potrafię biegle obracać się w sprawch administracyjnych. KPA (Kodeks postepowania administracyjnego - Dz.U. 2013 poz. 267) znam w zasadzie na wyrywki. Myślę, że dużo lepiej niż niejeden dzisiejszy Radny, a ośmielę się powiedzieć, że również lepiej niż obecna Pani Prezydent oraz jej Zastępcy (co widać po części decyzji oraz sposobach procedowania).

Od prawie 20 lat siedzę głęboko w zagadnieniach związanych z pozyskiwaniem funduszy inwestycyjnych, w tym z Unii Europejskiej, co jest szczególnie istotne właśnie teraz, gdy rozpoczyna się etap programowania 2014 - 2020.

Jako projektant z uprawnieniami sprawy związane z budownictwem, architekturą, zagospodarowaniem przestrzennym, kadastrem, itp. są dla mnie oczywiste.

Nie mam również skrupułów, by stwierdzić, że mam wyczucie do kwestii społecznych. Szczerze mówiąc mam tu jeden minus - nie cierpię bezrobotnych, ale może to i plus, bo chętnie jakieś roboty publiczne, choćmy dla dobra Miasta bym im zorganizował.

Moja żona jest nauczycielem (w tym kilka lat była dyrektorem szkoły), a synowie uczniami. Sprawy oświaty nie mają dla mnie tajemnic.

Znam zasady demokracji i wiem, że w wielu kwestiach trzeba najlepsze rozwiązania wypracowywać wspólnie, nawet z przeciwnikami. Od kilkunastu lat w ramach moich obowiązków zawodowych negocjuję, czasem wielomilionowe kontrakty. Jestem więc przekonany, że potrafię sobie z tym poradzić. Z natury zresztą mam skłonności raczej do godzenia, niż do dzielenia, do budowania, niż do burzenia.

Są oczywiście też kwestie dla mnie priorytetowe, w których nie uznaję absolutnie żadnych kompromisów.

Nie bez znaczenia jest równiez fakt, że w Rudzie Śląskiej, na Halembie urodziłem się i całe życie z tym Miastem i z tą dzielnicą jestem związany. Jo je Ślonzok stond!



Patrząc tylko skrótowo na powyższe, nie mam wątpliwości - dla dobra społeczności naszego Miasta powinienem wystartować w wyborach.


Mam nadzieję, że moi Szanowni Czytelnicy z naszego Miasta zagłosują na moją skromną osobę.


Pozdrawiam

P.S. Bardzo proszę o zgłaszanie poparcia dla mnie albo w komentarzach pod postem, albo na FB.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Etykiety

zdjęcia (2571) wiara (1078) podróże (904) polityka (691) Pismo Św. (675) po ślonsku (440) rodzina (401) Śląsk (389) historia (375) Kościół (345) zabytki (319) humor (294) Halemba (263) człowiek (236) książka (205) praca (203) święci (191) muzyka (187) sprawy społeczne (170) gospodarka (169) Ruda Śląska (139) Grupa Poniedziałek (111) ogród (106) filozofia (105) Jan Paweł II (103) Covid19 (89) miłosierdzie (83) muzeum (81) środowisko (76) dziennikarstwo (73) sport (73) film (66) wojna (56) biurokracja (54) Papież Franciszek (53) Szafarz (43) dom (39) varia (36) teatr (31) św. Jacek (31) makro (7)