wtorek, 6 maja 2014

Miłosierdzie z Płocka

Znów jestem w Płocku. 

Będę tu zresztą bywał częściej z racji moich obowiązków zawodowych.

Wrażenia z pierwszych pobytów w tym miejscu mam mieszane. Miasto, jako całość jest - jakby to powiedzieć - takie sobie. Oczywiście zdarzają się perełki. Część ciekawych punktów pokazałem już na zdjęciach, gdy byłem tu poprzednim razem.

Poza tym jest jeszcze Stary Rynek z Ratuszem.


Gdzieś tam za nim znalazłem pomnik Bolesława Krzywoustego.


Część Rynku wymaga jeszcze pracy, bo niektóre kamienice są brzydkie i odrapane. Częściowo inwestycje są prowadzone, więc jest szansa, że będzie ładniej.

Znalazłem za to na Rynku perełkę wartą odnotowania. Podobno właśnie tu w klasztorze pod tym adresem św. Faustyna Kowalska miała wizję Jezusa Miłosiernego.


Według tej wizji powstał najsławniejszy "polski" obraz wszechczasów. Znajdziecie go prawie w każdym kościele katolickim na całym świecie. Myślę, że nie ma w skali globalnej bardziej rozpowszechnionego "dzieła malarstwa". Trzeba jednak dodać, że nie o malarstwo tu chodzi, a przede wszystkim o przesłanie o Jezusie Miłosiernym. A wszystko zaczęło się tu w Płocku.

Nasz obraz na Halembie

Zwykle pod tym obrazem jest jeszcze zawołanie:

Jezu ufam Tobie

I tego się trzymajmy!

Pozdrawiam

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Etykiety

zdjęcia (2555) wiara (1072) podróże (894) polityka (690) Pismo Św. (675) po ślonsku (440) rodzina (400) Śląsk (389) historia (371) Kościół (344) zabytki (313) humor (294) Halemba (261) człowiek (233) książka (203) praca (203) święci (187) muzyka (184) gospodarka (169) sprawy społeczne (169) Ruda Śląska (138) Grupa Poniedziałek (111) ogród (106) filozofia (104) Jan Paweł II (103) Covid19 (89) miłosierdzie (82) muzeum (76) środowisko (76) dziennikarstwo (73) sport (73) film (66) wojna (55) biurokracja (54) Papież Franciszek (53) Szafarz (43) dom (38) varia (36) św. Jacek (31) teatr (29) makro (7)