poniedziałek, 9 stycznia 2012

Za błędy trzeba płacić

Kilka miesięcy temu, gdy jechałem na budowę, zadzwoniła do mnie miła pani z informacją, że jest przedstawicielką  profesjonalnego serwisu internetowego i ma prośbę o jego przetestowanie. Pamiętam, że zadałem pytanie, czy to przypadkiem nie jest płatna usługa, ale pani mnie zapewniła, że w terminie promocyjnym jest to darmowe. Zwykle zbywam takie akcje. Tym razem pewnie coś mnie zaciekawiło i zgodziłem się. Podałem pani mój e-mail, a ona obiecała, że prześle link aktywacyjny.
Faktycznie, gdy wróciłem do biura odebrałem e-mail i zalogowałem się na stronie serwisu. Jednak okazało się, że są to sprawy prawniczo-księgowe, więc nie byłem nimi zainteresowany i więcej tam nie wchodziłem, a o sprawie zapomniałem. 
I to był mój błąd, bo sprawa nie pozwoliła zapomnieć o sobie. 
Po ponad miesiącu zadzwoniła do mnie księgowa, że przyszła faktura na kilka złotych za pierwszy miesiąc usługi. Trudno, zapłaciliśmy tych kilka złotych, wysłaliśmy oficjalne pismo z rezygnacją z usługi i ponownie chciałem o sprawie zapomnieć.
Ale nie jest tak łatwo. 
Po jakimś czasie dostaliśmy drugą fakturę na ... ok. 600 zł za roczny abonament serwisu. Na tłumaczenia, że z serwisu zrezygnowaliśmy firma przysłała swój regulamin, który ja logując się zaakceptowałem, a który był tak skonstruowany, że zrezygnować z serwisu dało się tylko w jakimś określonym czasie, a my spóźniliśmy się dwa dni i to oznacza, że możemy owszem zrezygnować, ale w kolejnym okresie abonamentowym, czyli po roku.
Koniec końców muszę oddać firmie (i słusznie) tę kwotę, bo zaciągnąłem zobowiązanie do którego nie byłem uprawniony. 

Nie pisze tego po to, by pokazać jaka ze mnie d... 

Piszę po to, by przestrzec innych przed oszustami, którzy wyłudzają usługi, którzy manipulują i oszukują innych. Uczmy się wzajemnie na błędach. Tym razem na moim błędzie.

Pozdrawiam

Andrzej

P.S. Z premedytacją nie piszę nazwy firmy, która mnie oszukała. Nie chcę być jeszcze na dodatek ciągany za szkalowanie "dobrego" imienia serwisu internetowego mimo, iż dobre ono na pewno nie jest. Jest za to ten serwis bardzo profesjonalny w kruczkach prawnych i w ściąganiu należności - niestety.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Etykiety

zdjęcia (2570) wiara (1078) podróże (903) polityka (691) Pismo Św. (675) po ślonsku (440) rodzina (401) Śląsk (389) historia (375) Kościół (345) zabytki (319) humor (294) Halemba (263) człowiek (236) książka (204) praca (203) święci (191) muzyka (187) sprawy społeczne (170) gospodarka (169) Ruda Śląska (139) Grupa Poniedziałek (111) ogród (106) filozofia (105) Jan Paweł II (103) Covid19 (89) miłosierdzie (83) muzeum (81) środowisko (76) dziennikarstwo (73) sport (73) film (66) wojna (55) biurokracja (54) Papież Franciszek (53) Szafarz (43) dom (39) varia (36) teatr (31) św. Jacek (31) makro (7)