czwartek, 12 stycznia 2012

Bóg, kasa i rock'n'roll

Właśnie skończyłem czytać książkę pod powyższym tytułem, którą dostałem od Dzieciątka pod choinkę. :-)



Dwóch facetów, którzy "na codzień" prowadzą program "Mam talent", dyskutują w niej kwestie dość fundamentalne.

Z jednej strony Marcin Prokop daje popis swojego intelektu, szerokiej znajomości współczesnej pop-kultury, ale także oczytania i wiedzy filozoficznej - na prawdę jestem pełen szacunku.
Z drugiej strony Szymon Hołownia wskazujący na sprawy wiary, przedstawiający Boga oraz opisujący Jego obecność w Kościele.

Po przeczytaniu pierwszego rozdziału, nabrałem respektu dla p. Prokopa. Jednocześnie trochę się wystraszyłem, że Szymonowi nie daje za bardzo dojść do głosu. Okazało się, że po prostu przyjęli taką konwencję. W jednym rozdziale pierwszy więcej mówi, a drugi dopytuje i raczej słucha, a w następnym - zamiana.

Mnie może aż tak zagadnienia pop-kultury może nie interesują, ale z przyjemnością usłyszałem z ust Marcina o mechanizmach, które rządzą dzisiejszym show-businessem oraz o jego podejściu do pieniądza i o jego ulubionych piosenkach, piosenkarzach i tytułowym rock and rollu.

Natomiast części z wypowiedziami Hołowni to niesamowita i dość rzadka w dzisiejszym świecie próba świadectwa wiary, człowieka, który nie tylko wie o co w tym chodzi, ale jednocześnie człowieka, który swoją wiarę z dnia na dzień przeżywa. Zachwyciła mnie szczególnie wielka miłość Szymona do Kościoła. Pięknie i - moim zdaniem - bardzo autentycznie to brzmi, szczególnie dziś, gdy tak popularne jest krytykowanie.

Ciekawa jest dyskusja dwóch ludzi: wierzącego i niewierzącego, ale świadomie zadającego ważne pytania, człowieka religijnego i kierującego się w życiu innymi wartościami, chrześcijanina żyjącego Kościołem i w Kościele z osobą, która nie podziela tej fascynacji, choć próbuje ją zrozumieć.

Piękne jest to, że tę książkę napisali. Wierzę, że jest ona świadectwem ich autentycznych dyskusji. Obyśmy potrafili w naszym życiu o tak ważnych sprawach rozmawiać i to na takim poziomie, jak w niniejszej lekturze.

Polecam książkę ! Myślę, że jest warta przeczytania.

Pozdrawiam

Andrzej

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Etykiety

zdjęcia (2570) wiara (1078) podróże (903) polityka (691) Pismo Św. (675) po ślonsku (440) rodzina (401) Śląsk (389) historia (375) Kościół (345) zabytki (319) humor (294) Halemba (263) człowiek (236) książka (204) praca (203) święci (191) muzyka (187) sprawy społeczne (170) gospodarka (169) Ruda Śląska (139) Grupa Poniedziałek (111) ogród (106) filozofia (105) Jan Paweł II (103) Covid19 (89) miłosierdzie (83) muzeum (81) środowisko (76) dziennikarstwo (73) sport (73) film (66) wojna (55) biurokracja (54) Papież Franciszek (53) Szafarz (43) dom (39) varia (36) teatr (31) św. Jacek (31) makro (7)