sobota, 5 kwietnia 2014

Filharmonia Śląska

Wcześniej tego nie planowałem. Zobaczyłem gdzieś kilka dni temu informację, że Filharmonia Śląska zakończyła remont swojego gmachu i wznawia działalność we własnej siedzibie. Pomyślałem: może kiedyś tam zajrzę.

Dziś przed 15.00 wszedłem przypadkiem na ich stronę i ... zarezerwowałem bilet na 18.00. 

Budynek faktycznie odnowiony i jakby nadbudowany.













 






Filharmonii Śląskiej patronuje Henryk Mikołaj Górecki.











Kilkanaście lat temu miałem okazję być w Krakowie na koncercie jego Symfonii i muszę powiedzieć, że było to .... ciężkie przeżycie.

Dziś całe szczęście repertuar był klasyczny: Mozart, Mendelssohn-Barholdy, Rossini i Czajkowski.

Wnętrze odnowione i czyste. Dobre wrażenie robią organy i żyrandole.


Grała Śląska Orkiestra Kameralna pod kierownictwem Pana Wiesława Kwaśnego.


Oczywiście podczas samego koncertu zdjęć nie robiłem. Tylko wschłuchiwałem się w dźwięki smyczków (bo same tylko instrumenty smyczkowe grały).

Za to podczas antraktu trochę pobiegałem. Ciekawe wrażenie robi górne, dobudowane piętro na wysokości dachów Katowic. Jakby ktoś był, to tam znajdzie kawiarenkę.


W holu balkonu trafiłem na wystawkę instrumentów.


Pięknie jest siąść na widowni i posłuchać muzyki poważnej na żywo. Jednak to coś innego niż czyste brzmienie ze studia puszczane z płyty CD. Na koniec można, a nawet trzeba podziękowac muzykom oklaskami.


To był dobry, kulturalny wieczór.

Pozdrawiam

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Etykiety

zdjęcia (2555) wiara (1072) podróże (894) polityka (690) Pismo Św. (675) po ślonsku (440) rodzina (400) Śląsk (389) historia (371) Kościół (344) zabytki (313) humor (294) Halemba (261) człowiek (233) książka (203) praca (203) święci (187) muzyka (184) gospodarka (169) sprawy społeczne (169) Ruda Śląska (138) Grupa Poniedziałek (111) ogród (106) filozofia (104) Jan Paweł II (103) Covid19 (89) miłosierdzie (82) muzeum (76) środowisko (76) dziennikarstwo (73) sport (73) film (66) wojna (55) biurokracja (54) Papież Franciszek (53) Szafarz (43) dom (38) varia (36) św. Jacek (31) teatr (29) makro (7)