To dobrze.
Zawsze lepiej, gdy ludzie się dogadują niż, gdy się wzajemnie zwalczają.
Kopalnie w Rudzie Śląskiej |
2021 - Pokój
2021 - Wujek - połączenie ze Staszicem
2023 - Bielszowice - połączenie z Halembą
2028 - Bolesław Śmiały
2029 - Sośnica
2034 - Halemba
2035 - Piast
2037 - Ziemowit
2039 - Murcki - Staszic
2040 - Bobrek
2041 - Mysłowice-Wesoła
2043 - Rydułtowy
2046 - Marcel
2049 - Chwałowice
2049 - Jankowice
Niestety, choć pewnie to nie to miejsce i czas, zupełnie w tym wszystkim nie widać jakiegoś pomysłu, perspektywy na przyszłość. Co dalej ze Śląskiem, z tą ziemią, z tymi ludźmi?
Na razie tylko pompowanie kolejnych miliardów z naszych podatków w zamykanie, w osłony, w przeszłość.
Chciałbym widzieć pomysły na otwieranie czegoś nowego, czegoś w co dałoby się inwestować, z nadzieją na zwrot zysków (i nie myślę tylko i wyłącznie o pieniądzach)
Szczęść Boże
"Chciałbym widzieć pomysły na otwieranie czegoś nowego, czegoś w co dałoby się inwestować, z nadzieją na zwrot zysków (i nie myślę tylko i wyłącznie o pieniądzach)"
OdpowiedzUsuńCieszę się, że w inwestycjach zaczynasz dostrzegać szerszy horyzont zysku, poza oczywiście konkretnym pieniądzem. Chciałbyś widzieć pomysły na inwestycje na Śląsku oraz ewentualnie w Polsce i bardzo mnie dziwi w ogóle takie stwierdzenie, jakbyś był poza głównymi informacjami inwestycyjnymi z kraju.
Wymienię tylko kilka istotnych inwestycji także ważnych dla naszego regionu jako ziemie polskie:
Baltic Pipe. Ten gazociąg umożliwi nam korzystniejsze negocjowanie cen gazu na przyszłe lata i uniezależni nas od monopolu rosyjskiego Gazpromu. A gazoport utworzony z inicjatywy rządu Kazimierza Marcinkiewicza i prezydenta Lecha Kaczyńskiego, a z łaską wybudowany pomimo rządów Donalda Tuska będzie pierwszym przystankiem do jego odbioru.
https://wpolityce.pl/polityka/498702-a-mogla-siedziec-cicho-jak-naprawde-bylo-z-gazoportem
Droga wodna przez Mierzeję Wiślaną. Projekt suwerenny, ale także gospodarczo-rozwojowy, który umożliwi otwarcie się Zalewu Wiślanego i regionu zabitego dechami na rozwój turystyki i gospodarki. Przez konieczność stosowania się do umowy z 2009 roku zawartej między Tuskiem i Putinem w sprawie przepływu przez Cieśninę Pilawską, kontrolowaną przez Rosjan, obszar jest stłumiony na jakiekolwiek inwestycje i wykorzystanie dróg wodnych na pobudzenie gospodarki i turystyki. Przekop ożywi region, co stanowi inwestycję niebezpośrednią i otwartą na przyszłe pomysły, które pojawią się po wybudowaniu drogi wodnej, a patrząc, ile takich kanałów funkcjonuje w Europie, czyni to przedsięwzięcie bardzo obiecującym w ramach organizacji wewnątrz naszego kraju.
DŚU zostało pozytywnie utrzymane:
https://www.rynekinfrastruktury.pl/wiadomosci/drogi/gdos-pozytywna-decyzja-w-sprawie-przekopu-mierzei-utrzymana-73554.html
Mapka pływających statków o zanurzeniu do 4,2 m, a więc głębokość celowana dla nowego toru wodnego i przyszłego rozwoju portu w Elblągu, ale nie tylko. Jest potencjał:
https://www.facebook.com/story.php?story_fbid=1662570210535547&id=234396580019591
ViaCarpatia i ViaBaltica. Kluczowa droga S19 i S61, umożliwiająca rozwój wschodniej części kraju, łącząc kraje Grupy Wyszehrackiej. Bardzo istotna, razem z drogą S7 także dla rozwoju portu w Elblągu, który odciąży porty w trójmieście o głębokim zanurzeniu oraz będzie srogą konkurencją dla portu morskiego w Kłajpedzie, jako punkt docelowy ViaCarpatii.
OdpowiedzUsuńMinister Adamczyk, jeśli zostanie na stanowisku ministra, w przyszłym roku będzie miał się czym pochwalić, przecinając wiele wstęg między innymi na S19, S61 i A1, a nowy program dróg ekspresowych i autostrad wyznaczy nowy bieg w rozwój.
http://ssc.siskom.waw.pl
CPK + KDP. CPK bez KDP nie miałoby sensu. Najważniejszą częścią dużych lotnisk jest infrastruktura towarzysząca. Mimo koronakryzysu, który uszczuplił lotniska w liczbach, prędzej czy później Okęcie itd. się zatkają. Odciążenie poprzez CPK jako HUB w postaci piasty i szprych to świetne rozwiązanie. Ważną częścią jest KDP, a więc system kolei dużych prędkości - symbol rozwoju gospodarczego i w naszym programie zapewni to dojazd do Portu Solidarność w około 2 godziny z każdej części kraju. Tak się zaczęła rozwijać Japonia dzięki pociągom Shinkansen oraz Francja dzięki pociągom TGV. Wiele firm jest zainteresowanych tym przedsięwzięciem, co umożliwi jeszcze większy i stabilny wzrost gospodarczy, zwiększenie ilości miejsc pracy i sens powstania dróg A50 i S50, które jeszcze bardziej odciążą okręg warszawski. To właśnie silnie rozwinięty transport w różnych gałęziach jest motorem napędowym gospodarek na świecie.
To tyle z ciekawszych przedsięwzięć z Polski.
A co do sytuacji Śląska – no cóż, członkostwo w UE, zgoda na pakty klimatyczne, uleganie trendom ekologicznym będzie skutkowało wygaszaniem kopalń. Na szczęście rząd i związki zawiązały porozumienie i przyjęły schemat niemiecki o powolnym odchodzeniu od węgla, a nie gwałtowna likwidacja.
Pozdrawiam! Adam.
Ciekawe, czy tutejszy anonimowy dyskutant coś napisze. Widzę, że nieźle komentuje ;)
Cześć Adamie
UsuńCieszę się, że Śląsk dzięki S19 i S61 będzie miał dostęp do Elbląga. A jakby ktoś nie lubił podróży samochodem, to z Katowic za pomocą KDP i CPK dojedzie i doleci do Elbląga w 20 min.
A tak serio, to życzę tym wszystkim inwestycjom powodzenia. Choć na Śląsk nie będą miały większego wpływu, jeśli kiedykolwiek powstaną. Ale kto by się przejmował wyeksploatowanymi peryferiami (by nie powiedzieć koloniami)
Pozdrawiam
Andrzej
Trochę sarkazmu nie zaszkodzi. Ja tam na każdą inwestycję patrzę z optymizmem, a Śląska nie uważam za folwark, któremu się coś nad wyraz należy.
UsuńKopalnie na ten moment są i funkcjonują i będą funkcjonować jeszcze długi okres czasu bez szkody dla państwa i samego górnika.
Pozdrawiam, Adam